punkt se

som dom flesta vet redan så står jag ju å delar ut den dära nya gratistidningen punkt se. du vet dom där som går klädda i dom fina gula kläderna... nåväl, nu när jag har arbetat några pass så har jag märkt ett visst mönster hos den normala svensken, nämligen grupptrycket. om man står vid någon buss som precis släpper av en bunte människor så får man hoppas satan på att den första människan som går av vill ha en tidning. tar inte denna personen en tidning, så tar ingen som samtidigt går av bussen en tidning. det är som att dom inte vågar vara den första. däremot om den första personen verkligen tar emot en tidning, då tar dom flesta som föjer också en tidning. jag har delat ut vid oändligt många bussar vid det här laget och i 99% av fallen så gäller detta scenario. jantelagen big time!

vanliga dialoger mellan mej och förbipasserande männskor som jag överfaller med tidningar

ida: vill du ha dagens punkt se? ( och sträcker fram tidningen )
okänd person: nej tack, jag har redan fått den ( och sträcker fram sin metro / city - tidning )
oftast är dessa människor rätt glada och man bryr sej inte så mycket om dom när de väl gått förbi, även fast de inte fattat att jag delar ut en helt annan tidning än den de redan har fått.

ida: vill du ha dagens punkt se? ( och sträcker fram tidningen )
okänd pesron:  ( går lite närmre mej, vilket får mej att tro att dom ska ta en tidning, de tittar på mej och sedan går de bara förbi utan ett ljud ungefär som 'haha, du trodde verkligen att jag skulle ta en tidning!')
jaha tänker man och undrar vafan dom beter sej så udda för.

ida: vill du ha dagens punkt se? ( och sträcker fram tidningen )
okänd person:  ( även om jag klart och tydligt ställt en fråga så låtsas dom som att dom inte ser mej då jag bara står ca en halvmeter ifrån. de sneglar ner i marken, ungefär som att det är nån högre kraft som gör att dom omöligt kan se människor i ögonen,  och bara går vidare )
öööh, social fobi eller vaddå?

sen finns det ju faktiskt de som oxå tar en tidning, ser mej i ögonen och säger tack, men svenska folket överlag är rätt svårflörtat ska jag upplysa er om.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hahahaha! Så jävla bra! Jag brukar le lite och skaka på huvudet när jag cyklar förbi. Är jag godkänd då Ida, är jag det, va, va!??

2006-10-12 @ 16:42:38
Postat av: Degrator

"Jantelagen" video 2006

http://video.google.com/videoplay?docid=-4303977686564782942


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback