kissa, kass, shoppingväska

67872-365

vilka jävla nötter det finns. man kan ju undra hur folk som kommer in 19.55 ( alltså 5 minuter innan stängning ) tänker, när de köper typ en hel servis. "oh, dom stänger om 2 minuter, vi springer in och köper det mest krångliga i hela butiken. hehe, så får dom stå å slå in varor i silkepapper till kvart över stängning" fattar ni hur lång tid det tar att packa in en hel servis? eller, vem fan tycker att det är en bra idé att överhuvudtaget komma in i butiken och strosa omkring i lugnt tempo när gallret är nerhissat till hälften. fatta hinten liksom?

nåväl, sen e det ju det här fina återkommande scenariot med våra påsar. vi tar betalt för våra påsar. 1 kr fär en plastkasse och 2 kr för en i papp. precis som hos tex ikea eller vilken jävla livsmedelsbutik som helst.
idag ( kl 19.55! ) kom det in en dam som köpte en hel del  inslagspapper och dyl inför julen. när jag frågar om det ska vara en påse till det hela kläcker hon ur sej följande:

- jasså, ni tar betalt för påsarna
- ja, det gör vi. du ser priserna här
( och så hänvisar jag till en prisskylt som står väldigt synligt precis vid kassan )
- det tyckte jag va lite intressant
- jaha?
- ja, jag är själv butiksägare och mina kunder skulle sluta handla hos mej om jag började ta betalt för påsarna.
- jasså, jahaja... men vi gör ju detta lite ur miljösynpunkt för att folk inte ska ta påsar i onödan.
( många tar ju påsar för att sedan lägga ner påsen i en annan påse tex, jag gör ju själv så. har ju tusan påsar hemma liksom )
- det där tror jag inte alls på.
- nähä? vi tjänar ju absolut inte nåt på påsarna
( det gör vi inte! )
- nä, det kan jag tänka mej. jag tycker det är lite dålig service liksom.
- ja, det va ju tråkigt att du tycker så
( och så ger jag henne sitt kvitto och säger hejdå så glatt jag kan )

geez! vem fan pallar dra igång en diskussion om påsar för 1 krona klockan 2 minuter i stänging!?!? jag är inte intresserad om dina kunder skulle överge dej. eller om du inte tror på vår anledning till att ta betalt. försvinn ur min butik!

Kommentarer
Postat av: Blue

Vissa ser det helt enkelt som sin uppgift här i livet att se efter hur mycket man kan komma undan med bara man har "attityden".

Nån annan kanske hade gett efter och sagt: men va fan ta en kasse då om du inte har råd att köpa en.

Postat av: puffys kompis

fan, jag som hade tänkt söka jobb på lagerhaus men det låter precis som burgerking! folk kommer fem minuter innan stängning och beställer med sig trerätters hamburgemiddag hem! man lackar på sånt

2006-12-20 @ 23:55:30
URL: http://bahamasdreams.blogg.se
Postat av: ydha

hehe, sant. men för det mesta är det faktiskt en skitkul butik att jobba i!

2006-12-21 @ 00:41:14
URL: http://ydha.blogg.se
Postat av: Johat!

YEEEEAAAAAHHH :D Fler än jag som upplever vissa kunder som stoopid! Jag har också alltid en massa 17:55-kunder som inte ska ha något, och innan jag hunnit köra ut alla så kommer det en massa nya människor som itne förstår varför de inte kan få prova nintendo wii 2 minuter i sex. Fast min favorit är de som står och stampar och frustar i kön, precis som det hjälper och gör att det går snabbare! :D Man märker TYDLIGT vilka som arbetar med service-, och människorelaterade yrken,m och vilka som inte göra det. HAH! SCREW YOU! har jag lust att säga men gör inte det. Nu ska jag iaf iväg och jobba på mobilia! :D ha det fint id-hah!

2006-12-21 @ 09:12:50
Postat av: ydha

så sant så sant. vissa kunder vill man helst bara klappa till på käften. men för att trycka till dom ordentligt så är man übertrevlig istället. funkar perfekt. 'kunden har alltid rätt'

2006-12-21 @ 21:55:58
URL: http://ydha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback