oj, vad jag tycker synd om mejsjälv

...when I was just a baby my mama told me
son, always be a good boy, don´t ever play with guns
but I shot a man in Reno just to watch him die...

[
johnny cash  - folsom prison blues ]

det är 'påsklov' ( eller, egentligen inte för mej eftersom jag nu är en working-lady ) men ändå. och jag e sjuk! jippi! vilken lycka! typ dragit på mej influensan eller nåt. argh. så, dom senaste två dygnen har jag i princip inte rört mej från sängen. jag tror seriöst inte jag har några ryggmuskler kvar! idag har jag då sett 5 filmer ( + nåt oc-avsnitt ) under min vakna tid

  • eternal sunshine of the spotless mind ( mycket, mycket bra film. tackar mårten för det tipset. )
  • chicken little ( faktiskt över förväntan för en tecknad film. väldigt söta orange-färgade varelser. )
  • dark city ( lite flummig sci-fi-film om raderade minnen. helt okej för en b-film. )
  • mr & mrs smith ( tja, vad att säga? massa action. dock lyckades jag titta på en nerladdning, där slutet saknades. poäng till mej! )
  • bring it on again ( humm, en uppföljare helt enkelt. lagom lam, men vad förväntar man sej av high-school-filmer? )
nåväl, nu ska jag knarka lite alvedon och sova lite ( som om jag inte gjort det tillräckligt? ) goodnight and farewell!

ida på golden

Kommentarer
Postat av: Kristina

men snart ska du se att du blir frisk hjärtat och är du det så tycker jag nästan att det är dax för att göra KB tillsammans. krya på dig puss

Postat av: Fredrik

Äh, var inte så så med Dark City. I stort är det väl samma typ av film som Matrix, eller den nyare Aeon Flux. Dystopi som framstår som utopi. På
http://galeon.hispavista.com/cinerama/actu2/matrixdarkcity.htm
finns dessutom en direkt bildjämförelse mellan Matrix och Dark City. Kanske kan vara något att studera medan du kryar på dig? :-)

2006-04-13 @ 08:39:00
URL: http://blog.crookedmoon.org
Postat av: Johat!

Är du vrång? kom inte och kalla Dark City för b-film! bättre koll än så måste du ju ändå ligga inne med :D
Precis som Fredrik (vem det nu än är) säger, så är det föregångaren och förebilden för många av våra moderna verklighetsförvrängningsfilmer.

2006-04-13 @ 13:59:11
Postat av: ydha

haha, förlåt mej. det var inte min mening att göra så många upprörda pga av en liten kommentar till en film :) men å andra sidan så tyckte jag ju den va bra...

2006-04-13 @ 18:37:34
URL: http://www.ydha.blogg.se
Postat av: katjan

hehehe du ser ju liadan ut på denna bilden som på den förra när du dricker..

2006-04-17 @ 20:22:55
URL: http://katyeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback