uttråkad pensionär

utanför mitt vardagsrumsfönster ligger en coop nära-affär.
den öppnar kl 9 varje morgon.
sjuk som jag är idag vaknade jag typ kl 7 och kunde inte somna om.
gick upp runt 7.45.
bredvid coop ser jag då en gammal man som sitter på sin rullator och väntar.
detta fenomen har jag sett flera gånger.
samma gubbe har flera gånger suttit utanför coop och väntat.
nu är klockan ca 8.45.
alltså en timme senare än då jag först upptäckte honom.
and he is still there!
helt galet.
vad får en att sitta 1½ timme i 11gradigt duggregn och vänta på att affären ska öppna?
stackare, han måste vara sjukt uttråkad.
jag hoppas verkligen att det inte är jag om 40 år.

tillägg:
jikes! jag tror att han har sett mig.
nu stänger jag persiennerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback