Back to the stone age

ikväll hade jag och halva solna strömavbrott.
lite läskigt och väldigt tråkigt.
man har nog inte koll på hur mycket man egentligen förlitar sig på stömmen som finns i vägguttagen.
tur att jag har ett rejält förråd av stearinljus och en gasspis!
fast avbrottet varade ungefär 1½ timme, men det visste jag ju inte när jag satt i mörkret på toaletten.
galet mörkt ute var det också. ingen gatubelysning eller nåt.
spooky!
jag höjde nog innertemperaturen med 100 grader när jag tände runt 30 ljus.






min trofasta icke-strömförsöjda telefon,
som jag köpt på loppis för 40 riksdaler.

Kommentarer
Postat av: Minna

livet blir snabbt tråkigt utan el och det är sjukt hur beroende man är av det. tyckte det där såg lite mysigt ut dock =)

Postat av: minelli

Tack för tipset! Då blir det att beställa lite fuskkakel. Spännande blogg du har!

2008-09-25 @ 21:49:00
URL: http://minelli.blogspot.com
Postat av: Eva

Ååh, vad mys! ^^

2008-09-25 @ 21:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback