jag saknar malmö

jag saknar...
... min familj
... cleosnuttan
... mina vänner
... KB; allt dansande, mina VIP-förmåner och allas vår vakt george.
... falafel; att den bara kostar en tia och att den finns att köpa runt varje hörn.
... folkan; speciellt på våren med alla dess öldrickande besökare.
... shopping på stan; och det faktum att man kan ta sej dit på bara 20 minuter till fots.
... golden; den billiga ölen, fula musiken och de knäppa gästerna.
... bil; jag har inte rört en ratt på 2 månader.
... min cykel; och det faktum att man kan ta sej i princip runt hela malmö på den.
... min lägenhet; och mina älskade fondväggar och inredning.
... köra ut till ikea och bara strosa runt lite när man har en timme över. inte lika smidigt här uppe.
... köra ut till ekohallen och impulsköpa en ny hårfärg.
... panduros enda lagerbutik; att jag alltid åker dit för att fynda, men kommer nästan alltid därifrån tomhänt.
... att ringa en vän och gå en kvällspromenad.
... att åka hem till föräldrarna en regnig bakfull söndag och bli omhändertagen.
... 99:ans livs; en räddare i nöden när man är sugen på nåt.
... eller om klockan är för mycket så finns handlaren precis på hörnet.
... donau bageriet; en klassiker efter KB med världens största ostbullar.
... hellnight och dess sunkiga besökare.
... crush; alla poppare och deras trånga lokaler.
... köpenhamn; så nära och så billig alkohol.
... sopstationen; där jag har fyndat hälften av alla mina möbler.
... F&S ön.
... det faktum att man kan gå en sväng på stan och faktiskt möta folk man känner igen.
... malmö.

Kommentarer
Postat av: Johat!

(: du är welcome back any timez! :D du är nere i skåne denna helgen eh? då slår jag en pling imorgonkväll och kollar vart dalIda är! :D

2007-02-23 @ 07:44:13
Postat av: katja

http://katyeah.blogg.se/1173212321_har_ingen_aning_varfr.html

sorry. det ska du med få göra.

2007-03-06 @ 21:23:54
Postat av: Anonym

Jag tänkte faktiskt göra en precis likadan lista om Gbg! Och om vad jag INTE kommer sakna med Malmö ;)

2007-03-15 @ 20:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback