etthundra sanningar om mej

kollade runt på bloggsidor som vanligt på jobb, och hittade intressanta 100-listor. vet inte vem som va först. men de flesta brukar länka till den här snubben annars kan man kolla här.
nåväl, här kommer etthundra sanningar om mej, håll till godo.

1. jag ogillar kaffe skarpt

2. jag är ingen morgonmänniskor även om min mamma gärna vill tro det

3. jag har inte haft min naturliga hårfärg sedan jag var 14 år. dvs på 8 år

4. jag har haft alla nyanser av hårfärger förutom grönt

5. jag äcklas av blött papper, en av mina största fobier

6. jag älskar färgen rosa

7. jag ogillar öl, vilket är en last om man är rockare som jag

8. jag är audioholic & musikjunkie, men kan inte spela nåt instrument

9. jag älskar att köra bil. är lätt med på min topp-3-lista

10. jag är sleepoholic. sömn hamnar alltså oxå på topp-3-listan

11. jag gillar även sex, på gränsen till nymfoman. oxå på topp-3-listan

12. jag äger alldeles för många skor. uppåt 100 par

13. jag vill flytta och bo i kalifornien nån gång under mitt liv

14. jag hatar hösten skarpt

15. jag är urusel på att flörta. men har klarat mej bra hittills

16. jag har ett studielån och ett lån på min lägenhet

17. jag har aldrig haft sex utomhus

18. jag älskar mina föräldrar väldigt mycket, men säger det sällan till dom

19. jag har en gång varit medvetslös i 13 h pga alkohol

20. jag är bäst på att skicka kryptiska fylle-sms

21. jag kör i princip alltid för fort. oftast 20 km/h över gränsen, så att jag slipper bli av med kortet om jag blir tagen

22. jag har aldrig fejkat en orgasm

23. jag påstår att min dator betyder så mycket för mej att han är min andra hälft

24. jag hade behållt pengarna om jag hittat en plånbok på gatan fylld med monetas

25. jag har inte nån större tandläkar- eller nålskräck

26. jag har aldrig testat droger annat än koffein, nikotin & alkohol

27. jag missbrukar coca cola light

28. jag får abstinens om det går en helg utan att jag får festa

29. jag är bäst på att prata i telefon utan att säga nåt vettigt alls

30. jag tar inte mitt jobb på allvar

31. jag har haft panikångest

32. jag har sett alla avsnitt av buffy - the vampire slayer som visats på svensk tv

33. jag har beslutsångest

34. jag har rätt bisarr humor

35. jag har väldigt litet tålamod

36. jag har världens sämsta självdisciplin

37. jag blir kåt och trött av rödvin

38. jag kan uppfattas som en bitch av människor som inte känner mej ( kanske av de som känner mej oxå )

39. jag har aldrig varit gravid

40. jag har haft x antal one night stands

41. jag spenderar för mycket tid i min säng

42. jag har dåligt ekonomiskt sinne

43. jag använder för tillfället 2 mobiltelefoner, 1 hemtelefon och 1 internet

44. jag älskar att åka snowboard

45. jag tycker att skejtare är sexiga

46. jag tänder på människor med musikintresse

47. jag har aldrig haft sex med en tjej

48. jag har hånglat med 4 andra människor på samma gång

49. jag klarar inte av att vara ensam när jag är bakis

50. jag har aldrig supit bort mobiltelefon/plånbok/husnycklar

51. jag har däremot supit bort min mammas bilnyckel

52. jag har enorm ålderskomplex, vill verkligen inte bli äldre

53. jag sover gärna med öronproppar

54. jag har alltid ogillat mitt tilltalsnamn ’ida’

55. jag faller ofta för långa smala killar

56. jag tycker att skor och hår är nåt av det viktigaste på en kille

57. jag är rädd för förhållanden, men vill ändå gärna ha ett

58. jag är för det mesta väldigt konsekvent

59. jag skriver alltid med bara små bokstäver på internet

60. jag skriver alltid med bara stora bosktäver när jag skriver för hand

61. jag är väldigt väldigt envis

62. jag tycker att det är sorgligt att mänskligheten är det smartaste som finns på jorden

63. jag tycker att hångel för det mesta är överskattat

64. jag har aldrig svimmat i mitt liv

65. jag har aldrig haft hål i en tand

66. jag har fått för mej att jag ska gifta mej med en blond kille så att jag kan få blonda barn

67. jag hatar svamp

68. jag ska skaffa fler tatueringar trots att jag blivit avskräckt från min första tatueringsupplevelse

69. jag vill äga en hund, men har inte råd

70. jag vill äga en bil, men har inte råd

71. jag blir tänd när en kille luktar riktigt riktigt gott

72. jag har svårt för att vara med killar som är kortare än mej, helst mer än 10 cm längre än mej

73. jag har en tendens att packa för mycket när jag ska resa iväg

74. jag stör mej enormt på människor som särstavar

75. jag äter inte frukost utan spenderar de få minuterna på att snooza lite längre

76. jag tål inte när djur blir misshandlade på film även då jag vet att det e på låtsas

77. jag har äntligen blivit av med min festivaloskuld. underbar vecka på roskilde -06

78. jag säger av misstag ofta att jag är 20 även om jag fyller 22 om nån månad

79. jag avskyr att diska

80. jag tror på murphy´s lag ( lagen om alltings jävlighet )

81. jag tror på ödet

82. jag tror på spöken

83. jag tror på liv på andra planeter

84. jag tror inte på religion

85. jag kan bli kåt av att höra låtar som jag älskar

86. jag kan vara manipulativ

87. jag har väldigt ljuskänsliga ögon, går därför sällan utomhus utan solglasögon

88. jag tycker om choklad

89. jag tycker inte om lakris

90. jag har svårt för att komma ihåg ansikten, men lätt för att komma ihåg röster

91. jag citerar ofta låttexter

92. jag raderar folks nummer på mobilen när jag blir pissed

93. jag sörjer min stulna kronancykel

94. jag äger 7 skinnjackor och 4 nitbälten ( merit på min rocklista )

95. jag blir bitter av att se lyckliga par tillsammans

96. jag har haft 20+ olika sexpartners

97. jag kan skälla ut människor så att dom känner sej obefintliga. fast det funkar inte på min mamma

98. jag gråter sällan

99. jag spenderar hellre pengar på alkohol än mat

100. jag har lovat mej själv att leva i celibat flera gånger i mitt liv, men aldrig lyckats mer än några veckor

phew, det tog ett tag. ni läste väl allt? annars gick ni miste om smaskig info om lilla y. nu ska jag tvätta inför min stockholmstripp.


Kommentarer
Postat av: Eva

Jösses!! Skulle vilja sno den här, men jag tror inte jag kommer på så många sanningar! :D

2006-07-25 @ 17:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback