the moe goes malmoe

the moe arrived till sturup på torsdag förmiddag. vi gläntade typ hela dagen och bara njöt av varandras sällskap. på fredagen var det ju sista dagen på malmöfestivalen och självklart va vi där.

lördag ägnades åt att springa en liten ( väldigt liten ) runda på stan. plöstligt öppnade himlen sej och ett enormt regnoväder uppenbarade sej. undra vem fan som har gjort gud så pissed-off.

67872-186


på kvällen var det förfest chez ida. 15± pers trängdes i min kära lägenhet på 40 kvm. det blev varmt och kärvänligt. tanken var ju att vi alla skulle dra till kb. men när tiden va inne för det så blev emo väldans trött och råkade somna ( läs däcka ) och va omöjlig att väcka igen. men lika bra va det kanske för de sista gästerna gick ändå inte förrän drygt 0200.

67872-188




återigen blev det glänt på söndag. middag hos mina föräldrar sen hem igen å glo på film.

måndag inställde vi oss på köpenhamns gator och torg. först en liten sväng längs ströget, lite lunch i en dunkel pub, sedan införskaffades lite alkohol och vi begav oss på upptäcksfärd för att hitta nånstans att sitta och glänta. emo fick syn på typ världens mest gläntigaste park. helt underbar va den. där satt vi tills det blev kyligt och mörkt.

67872-196


i tisdags va vi en sväng i stan eftersom jag så tvunget ville köpa ett par byxor. men när jag sedan hade byxorna i handen så ångrade jag mej. blev att köpa lite skivor istället.

muse - black holes & revelations [2006]
clap your hands say yeah - s/t [2005]
m.i.a. - arular [2005]
yellowcard - lights and sounds [2006]
ash - meltdown - [2004]


vi fortsatte dagen med att göra sushi. va ju tvungen att öppna dörren till sushins underbara värld för emo. kladdigt värre, men goda blev mina sushirullar. dock blev inte emo så frälst som jag hade hoppats på.

67872-200

onsdag och därmed sista dagen blev att glänta till det i det sista. passade till hunden ute i limhamn.



sen bjöd jag emo på hans första falafel. den gick hem bättre än sushin. det var allt för denna emo-tripp. för övrigt känd som idas pojkvän nu oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback